Tuesday, November 15, 2011

Belajar Tiada Henti

Ternyata dua warisan dari ushwatun hasanah itu sungguh dasyat dan super lengkap. Semua pedoman kehidupan dari warisan itu, kalau kita jalankan dan pelajari bisa membuat kita "Belajar Tiada Henti sepanjang hayat. Semua pedoman dari asal mula kejadian makhluk sampai akhir zaman sudah tersaji secara tersurat dan tersirat. Betapa diri ini begitu picik dan begitu bodoh tidak belajar dan mengamalkan warisan itu. Namun mudah-mudahan mulai hari ini dan seterusnya bisa "Belajar Tiada Henti" dari dua warisan tersebut.
Belajar Tiada Henti
Untuk bisa terus "Belajar Tiada Henti" dari dua warisan tersebut, memang tidak mudah. Tidak mudah yang dimaksud disini, sebab dibutuhkan kepekaan bathin dan kemauan berpikir serta menyerap dan mengamalkan makna tersurat dan tersirat dari dua warisan tersebut. Kalau anda muslim, tentu anda sudah tau apa itu dua warisan super dasyat dari ushwatun hasanah yang saya maksud.
Dalam beberapa postingan kedepan saya akan membagikan kesimpulan pelajaran apa yang didapat dari dua warisan tersebut. Pelajaran hari ini:
  • Doa yang diselaraskan dengan impian yang kuat, semakin mudah tercapai jika kita memdapatkan restu dari orang tua dan berusaha mencapai impian serta memperbaiki diri atau memantaskan diri untuk impian tersebut.
Itulah salah satu dari jutaan pelajaran yang bisa kita dapatkan dari dua sumber ilmu maha luas tersebut. Jika anda ingin memahami dan mengamalkannya, maka mulailah "Belajar Tiada Henti" dari sekarang.Wasalam

No comments:

Post a Comment

Recent Post